Meediaõpetuse töötoad

Loomise kuupäev 05.11.2024
4.novembril toimusid 1.-9.klassi õpilastele meediaõpetuse töötoad, mis said teoks Tartu Ülikooli Meediaklubi projekti raames. Õppimine toimus läbi eakohaste liikumis- ja rollimängude. 1.-5.klassi töötoad viis läbi Säsil Johanson ning 6.-9.klassi töötoad Laura Liblik. 
 
1.-5.klassi õpilastel oli teemadeks, kuidas internet tuju mõjutab, millised on head paroolid, arutleti digitaalse jalajälje suuruse üle ning mängiti interneti riskide "kuuma kartulit" või valeinfo lekke ja selle peatamise võidujooksu. Loodetavasti lihtsad paroolid nagu "0000" asenduvad õpilastel keerukamate ning ühtlasi turvalisemate paroolidega. 
 
6.-9.klassi töötoa alguses anti sissejuhatavalt ülevaade, mis on traditsioonilise meedia ja sotsiaalmeedia erinevused; mis on valeinfo, kuidas, miks ja kus see levib; kuidas internetis leiduvat infot kontrollida. Teoreetilise sissejuhatuse järel viidi läbi simulatsioon, kus õpilased olid jaotunud rühmadesse ning lahendada tuli konkreetne etteantud olukord. Rühmad liikusid hiljem roteeruvalt ja said anda omapoolse sisendi. Simulatsiooni käigus koorusid välja valeinfo liigid. Nii nagu läbi viidud simulatsioonis, on ka päriselus erinevate skandaalide puhul igal sõnavõtjal oma agenda. Õpilased peaksid olema kriitilised ja jälgima, kes mida räägib, hinnates kriitiliselt allika usaldusväärsust. 

 
Viimati muudetud 05.11.2024.