Meie lood

Klassiekskursioonid 2022 13. juuni

8. ja 9. juuni olid klassiekskursioonide päevad. Järgnevas artiklis kirjutavad õpilased ja õpetajad oma muljetest:

1.-2. klass

1. ja 2. klass käisid Imaveres.

3.-4. klass

9. juunil külastas 3. ja 4. klass Võrumaad. Külastasime Võru linna, saime teada, et Võru on üks kaasaegsemaid linnu. Muidugi käisime ka Tamula järve ääres ja kastsime varbad vette.
Edasi ronisime Suure Munamäe vaatetorni. Veendusime, et Eestimaa on ikka ilus küll. Järgmine peatuspaik oli Rõuge ööbikuorus, kus seisab Pesapuu vaatetorn. Uurisime ka eestlaste vanu elamuid ja otsisime üles "Vesioinad".
Siis jõudsime liikluslinnakusse. Õppisime ohutult sõitma, kordasime liiklusmärke. Ja ralli algaski. Kihutasime tuubidel ja võistlesime kartautodel.
Koju jõudsime hilja. Enne käisime veel muinasjutulises Sangaste lossis.
Oli väga vahva päev.

5. klass

Lahemaa käik oli meie unistustes juba ammu, siis kui loodusõpetuse tundides veekogudest ja nendega seonduvast juttu tegime. Ja seda juttu jagus peaaegu kogu aastaks. Nüüd vaatasime üle. Aga kõigest järgemööda.

Reis algas sellega, et esmalt saime kooli köögist saiakesed ja õunad. Aitäh kokatädidele Marele ja Annelile. Neid oli mõnus ampsata kui reisil kõht tühjaks läks.

Otsustasime, et esimese peatuse teeme seal, kus on Pärnu jõe algus ehk siis Roosna-Allikul. Meenutasime kuidas jõel voolusuunda ja paremat-vasakut kallast määrata. Ja proovisime allikavee maitset. Hea oli.

Edasi sõitsime Tapale. Nägime kaitseväe 1.jalaväepataljoni hooneid ja siis veel muid, mis teiste riikide NATO sõdurite käsutuses. Aga peamine lootus ja siht oli siiski pood. Täiendasime oma joogi- ja kommivarusid. Mõni jäätis läks ka käiku.
Ühe sildi all pidasime kiini - Tapa (või) Loobu. Naljakas. Otsustasime seal teha esimese ühise pildi.

Kui Lahemaale jõudsime, siis esmalt käisime Viitna Suu- ehk Pikkjärve ääres. Lihtsalt. Kulleseid vaatamas ja järve saari. Ja üldse oli see muidu ka jubeilus koht.

Palmses ootas meid RMK külastuskeskus, kus õpetaja rääkis Lahemaast ja teistest Eesti kaitsealadest üldisemalt. Kandime Lahemaa kaardi mõttes oma vasakusse pihku, et poolsaared - Juminda, Pärispea, Käsmu ja Vergi - nii lihtsalt meelest ei läheks. Külastuskeskuse näitused olid tehtud kui sajaks järgmiseks loodusõpetuse tunniks. Kõigesse sellesse lihtsalt süveneda ei jõudnud. Vist ei tahtnud ka.

Muidugi asjatasime mõisas veel. Härrastemaja, tall-tõllakuur, aidahoone, kasvumaja ehk triiphoone, nuumhärgade tall, viinaköök, õlleköök, saun-pesuköök, valitsejamaja, linnaserehi, teomeeste maja, rotund, kohvimaja, supelmaja, kaevupaviljon, allikapaviljon, prest, kuivati, näljakangrud. Nende nimed ja otstarve ei jäänud esimesel korral meelde. Vähemalt enamasti. Aga mõisast kui suurfarmist lõi see pildi ette sellegipoolest. Klassitstlik ehk prantsuse stiilis park, labürint hekk, metsapark ehk inglise stiilis park on nähtud ja nüüd on kuuendas klassis natuke lihtsam pargi teemaga tegeleda, sest kõik on silma ees. Või peaaegu.

Sest ees ootas meri. Altja külas on vanad rannakülale iseloomulikud hooned. Toomarahva ja Uustalu on Lahemaa Rahvuspargi korrastatud ning uuele elule sätitud. Võrgukuurid, paadilautid ja Mäe kõrts ka. Ja kiigemägi. Aga kõige tähtsam on meri. Lihtsalt on kõige tähtsam. Seal saab mängida ja märjaks. Ja on hullult lõbus.

õp Kadri

6. klass

Meie 6. klass näitas eile Valgeranna seikluspargis suurt koostöövõimet, hoolivust ja sõbralikkust.
Ootame juba järgmist väljasõitu:)

7. klass

7. klass käis enda organiseeritud kevadisel väljasõidul Tartus. Soovist arendada omavahelist koostööd sai välja valitud käik põgenemistuppa Escape Tartus, kus kõigil õnnestus edukalt lausa kahest toast välja pääseda. Barrelstar OÜ abil saadi piletid Ahhaa keskusesse, suured tänud, õpilased jäid väga rahule!

8.-9. klass

9. juunil külastasid 8. ja 9. klassi õpilased Kurgja Talumuuseumi, kus sai tutvuda Eesti 19. sajandi ärkamisaja suurmehe Carl Robert Jakobsoni elu ja tööga ning tema poolt rajatud eluoluga. Kurgja on rajatud Jakobsoni enda jooniste ja unistuste järgi. Tänaseni karjakasvatuse ja põllumajandusega tegeleva talumuuseumi juures sai uudistada veiseid, lambaid ja hobuseid. Vaadata ka vanu taluhooneid nagu ait, karjalaut, veski ja rehi.
Õppereis oli auhinnaks 8. klassi õpilastele selle eest, et nad lugesid läbi õppeaasta hoolega maakonna ajalehte ja tulid Sakala põhjal tehtud viktoriinisarja üldvõitjaks.
9. klassi õpilased said preemiareisile tänutäheks selle eest, et nad koostasid küsimusi ja korraldasid iga kuu alguses viktoriini eelmise kuu Sakalate põhjal.
Enne Kurgjale jõudmist vaadati Lydia Koidula sünnikohta Vändra-Suurejõe maantee ääres. Sünnipaik on tähistatud memoriaalkiviga, millel on luuletaja profiil ja tekst.
Õpilastega olid kaasas Mihkel Prantsus, Riine Ant ja Kairi Ibrus.

1.-2. klass

1. ja 2. klass käisid Imaveres.

3.-4. klass

Koju jõudsime hilja. Enne käisime veel muinasjutulises Sangaste lossis.
Oli väga vahva päev.

5. klass

õp Kadri

6. klass

Ootame juba järgmist väljasõitu:)

7. klass

8.-9. klass

Õpilastega olid kaasas Mihkel Prantsus, Riine Ant ja Kairi Ibrus.